ეროვნული სასწავლო გეგმა
მუხლი
6. დამრიგებელი
1. საჯარო
სკოლაში
ყველა
კლასს
უნდა
ჰყავდეს
დამრიგებელი.
დამრიგებელი
უნდა
იყოს
იმავე
სკოლის
პედაგოგი.
2. დამრიგებლის
მუშაობის
მიზანია,
დაეხმაროს
მოსწავლეებს
ზოგადი
განათლების
ეროვნული
მიზნების
მიღწევაში,
პიროვნული,
ზნეობრივი,
გონებრივი
და
ფიზიკური
შესაძლებლობების
განვითარებაში;
დამრიგებელი
ხელს
უნდა
უწყობდეს
მოსწავლეებში
ჯანსაღი
ცხოვრების
წესის
დამკვიდრებას,
უნდა
უვითარებდეს
მათ
დემოკრატიულ
ღირებულებებზე
დამყარებულ
სამოქალაქო
ცნობიერებას
და
ეხმარებოდეს
მათ
ოჯახის,
საზოგადოებისა
და
სახელმწიფოს
წინაშე
საკუთარი
უფლება-მოვალეობების
გააზრებაში.
3. დამრიგებლის
მოვალეობებია:
ა) გააცნოს მოსწავლესა და მის მშობელს/კანონიერ წარმომადგენელს (შემდგომში მშობელი)
მათი
უფლებები
და
მოვალეობები
(სკოლის
შინაგანაწესი,
მოსწავლის
ეთიკის
კოდექსი,
სასკოლო
სასწავლო
გეგმის
შესაბამისი
საკითხები
და
სხვ.);
ბ) რეგულარულად ჩაატაროს სადამრიგებლო საათი (დაწყებით
და
საბაზო
საფეხურზე);
გ) დაეხმაროს მოსწავლეს აკადემიური თუ სასკოლო გარემოში წამოჭრილი სხვადასხვა პრობლემის გადაჭრაში;
დ) იყოს შუამავალი მოსწავლეს, მშობელსა და მასწავლებელს შორის პრობლემების
წარმოქმნის
შემთხვევაში;
ე) რეგულარულად მიაწოდოს მშობელს ინფორმაცია მოსწავლის აკადემიური მიღწევის, დისციპლინის, პიროვნული პრობლემებისა
თუ
წარმატებების
შესახებ.
დაუშვებელია
ერთი
მოსწავლის
დისციპლინისა
და
აკადემიური
მიღწევის
შესახებ სხვისი თანდასწრებით საუბარი;
ვ) საჭიროების
შემთხვევაში,
შეხვდეს
დაინტერესებულ
მშობელს
და
მიაწოდოს
მას
მოსწავლესთან
და
სკოლაში
მიმდინარე
პროცესებთან
დაკავშირებული
ინფორმაცია;
ზ) (ამოღებულია
- 03.09.2013, №126/ნ);
თ) V-XII კლასებისთვის წელიწადში მინიმუმ ერთხელ (სასწავლო წლის ბოლოს) გააკეთოს სადამრიგებლო კლასის თითოეული
მოსწავლის
აკადემიური
მიღწევის,
გაკვეთილებზე
დასწრებისა
და
ქცევის
ანალიზი
მასწავლებლებისგან
მოწოდებული
ინფორმაციის
საფუძველზე
და
დაწეროს
თითოეული
მოსწავლის
მოკლე
დახასიათება.
დახასიათებაში
აღწერილი
უნდა
იყოს
მოსწავლის
ძლიერი
მხარეები,
მისი
წარმატებები
როგორც
აკადემიური,
ასევე
სოციალური
ურთიერთობების
თვალსაზრისით,
მოსწავლის
მონაწილეობა
წრეებში,
სპორტულ
შეჯიბრებებსა
თუ
სხვა
სახის
ღონისძიებებში;
დახასიათებაში
ასევე გაანალიზებული უნდა იყოს ყველა
ის
საკითხი,
რომელიც
მნიშვნელოვანია
(ან
არსებითია) მოსწავლის კოგნიტური (შემეცნებითი), ფიზიკური, ემოციური
და
სოციალური
განვითარებისათვის.
ეს
ინფორმაცია
ყოვეწლიურად
უნდა
მიეწოდოს
მშობელს
კომუნიკაციის
ნებისმიერი
ფორმით
(პირადი
შეხვედრისას,
ელექტრონული
ფოსტის
საშუალებით
და
სხვ.).
ი) მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაში, დამრიგებელმა უნდა მოამზადოს
ინფორმაცია
მისი
აკადემიური
მიღწევისა
და
გაკვეთილებზე დასწრების შესახებ მოსწავლის პირად საქმეში შესატანად.
4. დამრიგებლის მუშაობა ეყრდნობა შემდეგ პრინციპებს:
ა) სრულფასოვანი აღზრდა - სააღმზრდელო მუშაობა მიმართული უნდა იყოს პიროვნების ფიზიკური, კოგნიტური (შემეცნებითი) და ემოციურ-სოციალური
განვითარებისაკენ;
ბ) მოსწავლის შესაძლებლობების გამოვლენა - დამრიგებლის
ფუნქციაა
მოსწავლის
პოტენციური ძალების ამოქმედება და მათი ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის სათანადო
პირობების
შექმნა;
გ) მოსწავლეებში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების
გრძნობის
განვითარება
- დამრიგებელმა მოსწავლეთა ჩართულობის ხელშესაწყობად საშუალება უნდა მისცეს
მათ
მონაწილეობა
მიიღონ
აქტივობების
(ზეიმები,
ლაშქრობები,
ექსკურსიები
და
სხვ.)
დაგეგმვასა
და
ამ
დროს
წამოჭრილი
პრობლემების
მოგვარებაში.
დამრიგებელმა
მაქსიმალურად
უნდა
გაითვალისწინოს
მოსწავლეთა
ინტერესები;
დ) თანამშრომლობის პრინციპი – დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს
თანამშრომლობას,
ურთიერთპატივისცემასა
და
ურთიერთნდობას.
ე) საჯარო სკოლის დამრიგებელმა მუშაობის პროცესში უნდა გამოიყენოს საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს (შემდგომში - სამინისტრო) და საჯარო სამართლის იურიდიული პირების მიერ შემუშავებული და/ან რეკომენდებული
შესაბამისი
მეთოდური
სახელმძღვანელოები
და
გზამკვლევები.
ნომერი 1
ნომერი 2
თემა: ვიზიტი ხელოვნების მუზეუმში.
მიზანი:
ნოემერი 3
თემა: ანანო გულორდავას ნახატების პერსონალური გამოფენა.(ზაალ სულაკაურის სამხატვრო სტუდია, 10.12.12)
მიზანი:
ნომერი 4
ჩემი კლასი აქტიურად ჩაერთო იუნიორბანკში (ახალგაზრდა ბანკირების
სოციალური
ქსელში. TaoPrivat Bank)
დეტალური
პრეზენტაცია გააკეთა ბანკის
წარმომადგენელმა, დაინტერესებული მოსწავლეები გაერთიანდნენ და კვირაში ერთხელ მათ უტარდებოდათ ტრენინგი. სამი თვის განმავლობაში მათ ძალიან ბევრი რამ გაიგეს საბანკო სისტემაზე. ასევე "კლასგარეშე ღონისძიებები იუნიორ ბანკთან ერთად" ფარგლებში მიწვეულები იყვნენ ბანკის ახმეტელის ფილიალში და გაეცვნენ საბანკო სისტემას, მოემსახურნენ მომხმარებელს...
ტრენინგის დამთავრების შემდეგ მათ იცოდნენ
- რა არის იუნიორბანკი
- "ფინანსური ანაბანა"
- თანამედროვე საბანკო ინსტრუმენტების გამოყენება
სამთვიანი ტრენინგის შემდეგ მათ ბანკის წარმომადგენელმა გადასცათ სერთიფიკატები.
ნომერი 5
2013 წელს მე-7 კლასმა ჩაატარა კარნავალი. ღონისძიების ფარგლებში მათ თანატოლებს გააცნეს, თუ როგორ ხვდებიან ახალწელს სხვადასხვა ქვეყანეში, როგორი ტრადიციები არსებობს... წაიკითხეს ლექსები, იმღერეს, იცეკვეს.... ბოლოს მოეწყო ნიღბების კარნავალი....
საშობაო საჩუქარი ჩემგან..... თითოეულმა მოსწავლემ ამოიცნო საკუთარი თავი ნახატებში. ბავშვებმა ძალიან იხალისეს...
ნომერი 6
ლაშქრობა - 09.05.2014 წ.
ნომერი 7
2015 წლის 29 დეკემბერს სკოლაში ჩატარდა საახალწლო კარნავალი. კლასმა აქტიური მონაწილეობა მიიღო და დაიმსახურა ჯილდო "ყველაზე აქტიური კლასი".
ნომერი 8
სსიპ მე-16 საჯარო სკოლაში ჩატარდა შიდა სასკოლო ჩემპიონატი კალათბურთში, სადაც მე-8 კლასი გახდა ჩემპიონი და დაეუფლა თასს. გილოცავთ და კიდევ მრავალი გამარჯვება..... (12,03, 2015 წელი)
ნომერი 9
სსიპ მე-16 საჯარო სკოლაში ჩატარდა შიდა სასკოლო ჩემპიონატი ფეხბურთში, სადაც მე-8 კლასი ფინალში გავიდა. გილოცავთ და კიდევ მრავალი გამარჯვება..... (2015 წელი)
2 0 1 4 - 2 0 1 5 ს ა ს წ ა ვ ლ ო წ ე ლ ი
ნომერი 7
2015 წლის 29 დეკემბერს სკოლაში ჩატარდა საახალწლო კარნავალი. კლასმა აქტიური მონაწილეობა მიიღო და დაიმსახურა ჯილდო "ყველაზე აქტიური კლასი".
ნომერი 8
სსიპ მე-16 საჯარო სკოლაში ჩატარდა შიდა სასკოლო ჩემპიონატი კალათბურთში, სადაც მე-8 კლასი გახდა ჩემპიონი და დაეუფლა თასს. გილოცავთ და კიდევ მრავალი გამარჯვება..... (12,03, 2015 წელი)
ნომერი 9
სსიპ მე-16 საჯარო სკოლაში ჩატარდა შიდა სასკოლო ჩემპიონატი ფეხბურთში, სადაც მე-8 კლასი ფინალში გავიდა. გილოცავთ და კიდევ მრავალი გამარჯვება..... (2015 წელი)
2015 წელი. ქ. თბილისის მეთექვსმეტე სკოლა მე-8 ბ კლასის მოსწავლეები ესტუმრნენ "აბრეშუმის სახელმწიფო მუზეუმს". მათ ბევრი საინტერესო რამ გაიგეს აბრეშუმის ჭიის განვითარების ეტაპებზე, მის წარმოებაზე... ასევე დაათვალიერეს ნიჟარების უნიკალური კოლექცია.... მადლობა Xatuna Nozadze ასეთი საინტერესო დღისთვის....
10. 2015 წელი ქ. თბილისის მეთექვსმეტე სკოლა მე-8 ბ კლასის მოსწავლეებმა მონაწილეობა მიიღეს მათემატიკისა და საბუნებისმეტყველო საგნების სწავლისა და სწავლების საერთაშორისო კვლევაში. წარმატებები....
11. 2015 წელი ქ. თბილისი, მეთექვსმეტე სკოლა - შიდა სასკოლო შეჯიბრი ფრენბურთში
8 ბ - 8 გ. 2 : 0
ნომერი 12
კ ლ ა ს ი ს ს ა ა თ ი
"პირველი შთაბეჭდილება" - 30.01.2015 წ.
საგანმანათლებლო მიზანი: გამეგო, როგორ შეძლებდნენ მოსწავლეები ამოეცნოთ სტერეოტიპები და როგორ მიხვდებოდნენ, რამდენად მრავალფეროვანიაის შთაბეჭდილებები და აღქმა, რომელიც ადამიანებს ერთმანეთის შესახებ გააჩნიათ. მოწავლეები გაიწაფოს აქტიურ მოსმენაში და ისწავლონ, თუ როგორ სცენ პატივი ერთმანეთს.
"მე რომ ჯადოქარი ვიყო" - 06.02.2015 წ.
საგანმანათლებლო მიზანი: მოსწავლეებს მიეცეთ საშუალება, გამოიყენონ წარმოსახვის უნარი, გამოავლინონ შემოქმედებითი უნარი. ადამიანს, რომელსაც უტოპიური წარმოსახვის უნარი არ გააჩნია, აღარაფერი დარჩენია, გარდა იმისა, რომ მიიღოს სტატუს კვო.
"ყველა განსხვავებულია, ყველა თანასწორია"- 13.02.2015 წ.
საგანმანათლებლო მიზანი: ისწავლონ, როგორი დამოკიდებულება უნდა ჰქონდეთ ადამიანებს "განსხვავებულის" მიმართ...
"25 თებერვალი - საბჭოთა ოკუპაციის დღე" - 25.02.2015 წ.
საგანმანათლებლო მიზანი: საუბარი 25 თებერვალზე, მოსაზრებებისა და შთაბეჭდილების გაზიარება, კოლაუ ნადირაძის ლექსზე ჩანახატის გაკეთება....
"გონებრივი იერიში კონფლიქტსა და მშვიდობაზე" - 24.03.2015 წ.
საგანმანათლებლო მიზანი: განსაზღვრომ კონფლიქტისა და მშვიდობის ცნებები. შეძლონ გაარჩიონ ერთმანეთისაგან კონფლიქტი, რომლის მოგვარებაც შესაძლებელია და კონფლიქტი, რომლის მოგვარებაც შეუძლებელია...
ნომერი 13
კლასში ჩატარდა მათემატიკისა და საბუნებისმეტყველო საგნების სწავლისა და სწავლების საერთაშორისო კვლევა. (TIMSS)
ნომერი 14
01.06.2015 წელს ჩატარდა ყვავილების ფესტივალი. კლასმა აქტიური მონაწილეობა მიიღო მასში. ღონისძიებაზე კლასი დაჯილდოვდა სიგელით "ყველაზე სპორტული კლასი".
ნომერი 15
ექსკურსია
07.06.2015 წ. თბილისი-წინანდალი-შუამთა-იყალთო-ალავერდი-გრემი-ნეკრესი-ილიას ტბა-თბილისი
კ ლ ა ს ი ს ს ა ა თ ი
"პირველი შთაბეჭდილება" - 30.01.2015 წ.
საგანმანათლებლო მიზანი: გამეგო, როგორ შეძლებდნენ მოსწავლეები ამოეცნოთ სტერეოტიპები და როგორ მიხვდებოდნენ, რამდენად მრავალფეროვანიაის შთაბეჭდილებები და აღქმა, რომელიც ადამიანებს ერთმანეთის შესახებ გააჩნიათ. მოწავლეები გაიწაფოს აქტიურ მოსმენაში და ისწავლონ, თუ როგორ სცენ პატივი ერთმანეთს.
"მე რომ ჯადოქარი ვიყო" - 06.02.2015 წ.
საგანმანათლებლო მიზანი: მოსწავლეებს მიეცეთ საშუალება, გამოიყენონ წარმოსახვის უნარი, გამოავლინონ შემოქმედებითი უნარი. ადამიანს, რომელსაც უტოპიური წარმოსახვის უნარი არ გააჩნია, აღარაფერი დარჩენია, გარდა იმისა, რომ მიიღოს სტატუს კვო.
"ყველა განსხვავებულია, ყველა თანასწორია"- 13.02.2015 წ.
საგანმანათლებლო მიზანი: ისწავლონ, როგორი დამოკიდებულება უნდა ჰქონდეთ ადამიანებს "განსხვავებულის" მიმართ...
"25 თებერვალი - საბჭოთა ოკუპაციის დღე" - 25.02.2015 წ.
საგანმანათლებლო მიზანი: საუბარი 25 თებერვალზე, მოსაზრებებისა და შთაბეჭდილების გაზიარება, კოლაუ ნადირაძის ლექსზე ჩანახატის გაკეთება....
"გონებრივი იერიში კონფლიქტსა და მშვიდობაზე" - 24.03.2015 წ.
საგანმანათლებლო მიზანი: განსაზღვრომ კონფლიქტისა და მშვიდობის ცნებები. შეძლონ გაარჩიონ ერთმანეთისაგან კონფლიქტი, რომლის მოგვარებაც შესაძლებელია და კონფლიქტი, რომლის მოგვარებაც შეუძლებელია...
ნომერი 13
კლასში ჩატარდა მათემატიკისა და საბუნებისმეტყველო საგნების სწავლისა და სწავლების საერთაშორისო კვლევა. (TIMSS)
ნომერი 14
01.06.2015 წელს ჩატარდა ყვავილების ფესტივალი. კლასმა აქტიური მონაწილეობა მიიღო მასში. ღონისძიებაზე კლასი დაჯილდოვდა სიგელით "ყველაზე სპორტული კლასი".
ნომერი 15
ექსკურსია
07.06.2015 წ. თბილისი-წინანდალი-შუამთა-იყალთო-ალავერდი-გრემი-ნეკრესი-ილიას ტბა-თბილისი
2 0 1 5 - 2 0 1 6 ს ა ს წ ა ვ ლ ო წ ე ლ ი
Комментариев нет:
Отправить комментарий